ΚΟΜΙΚΣWiki
Advertisement
Τζων Ρόμπαξ
Andy Anderbilt

Όνομα

Τζων Ρόμπαξ

Πρώτη εμφάνιση

Τον Δεκέμβριο του 1961, στην ιστορία Εξωλέμβια Αναμέτρηση, που δημοσιεύτηκε στο Walt Disney's Comics & Stories 255.

Όνομα πατέρα

Χάουαρντ Ρόμπαξ

Οικογενειακή κατάσταση

Άγαμος

Συγγενείς

Θεία Γενοβέφα

Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά

Φοράει μαύρο σακάκι, κόκκινη γραβάτα, στρογγυλά γυαλιά κι ένα καπέλο που καταβροχθίζει κάθε φορά που τον κατατροπώνει ο θείος Σκρουτζ!

Επάγγελμα

Μεγαλοβιομήχανος, μεγαλοεπενδυτής, μεγαλοκτηματίας, μεγαλοεπιχειρηματίας. Ο Ρόμπαξ είναι ένας μεγιστάνας του πλούτου με ένστικτα αρπακτικού και επενδύσεις σε κάθε λογής εργοστάσια, μέσα μαζικής ενημέρωσης και αθλητικές ομάδες.

Τόπος κατοικίας

Λιμνούπολη

Προσωπικότητα

Πλεονέκτης, δόλιος, άσπλαχνος, μοχθηρός, μικροπρεπής αλλά και μεγαλομανής, γίνεται υστερικός και τα βάζει με τον εαυτό του κάθε φορά που τα σχέδιά του ναυαγούν.

Διάσημη φράση

"Θα φάω το καπέλο μου!"

Ένας χαρακτήρας που δημιουργήθηκε από τον Καρλ Μπαρκς. Ο βαθύπλουτος Τζων Ρόμπαξ είναι ένας από τους πιο άσπονδους αντίπαλους του Σκρουτζ Μακ Ντακ. Είναι ικανός να φτάσει στα άκρα για να γίνει ο κυρίαρχος της οικονομίας της Λιμνούπολης. Όμως, αυτό δε σημαίνει ότι είναι ικανός να πετύχει το σκοπό του!

Ανάξιος κληρονόμος[]

Ο Καρλ Μπαρκς χρησιμοποίησε τον Τζων Ρόμπαξ μόνο μία φορά, όμως ο ήρωας έγινε τόσο δημοφιλής στην Ευρώπη και την Αμερική, που ο Ντον Ρόσα, πριν αρχίσει καν να γράφει τον Βίο & την Πολιτεία του Σκρουτζ Μακ Ντακ, είχε αποφασίσει να τον εντάξει στην εικονογραφημένη βιογραφία του πιο πλούσιου παπιού του κόσμου. Ο πατέρας του, Χάουαρντ Ρόμπαξ, είναι ο πλούσιος Αμερικάνος στον οποίο ανήκε η πρώτη και τυχερή δεκάρα που απόκτησε ο μικρός Σκρουτζ στη Γλασκώβη το 1877. Αν ο δεκάχρονος λουστράκος δούλεψε σκληρά για να αποκτήσει την αμύθητη περιουσία του, ο μελλοντικός του αντίπαλος περιορίστηκε να κληρονομήσει την αμύθητη περιουσία που είχε αποκτήσει με την αξία του ο πατέρας του! Δύο χρόνια μετά την πρώτη και μοναδική του εμφάνιση στο έργο του Μπαρκς, ο Ρόμπαξ επανήλθε σε μία ιστορία εικονογραφημένη από τον Τζόρτζιο Μπορντίνι, βασισμένη σε ένα σενάριο των Αμπράμο και Τζιανπάολο Μπαρόσσο, που δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στο ιταλικό Almanacco Topolino τον Μάρτιο του 1963. Όμως, η καριέρα του θα απογειωθεί όταν ο Τζωρτζ Σέρμαν, ο διευθυντής του εκδοτικού τμήματος του στούντιο Ντίσνεϋ, θα καταλάβει την αξία της ιδέας των αδελφών Μπαρόσσο και θα ζητήσει από τα μέλη του δημιουργικού του επιτελείου να αρχίσουν να τον χρησιμοποιούν σε μόνιμη βάση. Έτσι, ο Ρόμπαξ θα κερδίσει μια θέση στο καστ των Ντακ, χάρη σε Αμερικανούς συνάδελφους του Μπαρκς, όπως ο Τζιμ Φλέτσερ, ο Τόνυ Στρομπλ και ο Τζακ Μπράντμπερυ.

Ο νέος Ρόμπαξ[]

Ο Τζακ Μπράντμπερυ είναι ο καλλιτέχνης που έδωσε στον άσπονδο αντίπαλο του θείου Σκρουτζ την οριστική του μορφή, στην ιστορία The Battle of the Big Spenders, που δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στην Ευρώπη το 1966. Το σενάριο υπογράφει ο Ντικ Κίννεϋ, ο οποίος δικαίως θεωρείται ως ο "δεύτερος πατέρας" του Ρόμπαξ. Σημαντικό ρόλο στην καταξίωση του ήρωα έπαιξε και ο Ρομάνο Σκάρπα, ο οποίος ήδη από το 1964, πάντα σε σενάριο του Ντικ Κίννεϋ, είχε εικονογραφήσει μια κλασική περιπέτεια, με τίτλο Around the World in 80 Daze.

Στο πλευρό των Μουργόλυκων[]

Στα επόμενα χρόνια και έως τα τέλη της δεκαετίας του 1970, σε πολλές ιστορίες ιταλικής παραγωγής, ο Ρόμπαξ θα δείξει μιαν ακόμη χειρότερη πλευρά του εαυτού του, αφού θα συμπεριφερθεί σαν κοινός απατεώνας, χωρίς ίχνος ηθικών αναστολών. Έχοντας στο πλευρό του έναν γενικών καθηκόντων βοηθό, ονόματι Χάσκυ, δε θα διστάσει να συμμαχήσει ακόμα και με τύπους του υποκόσμου, όπως οι Μουργόλυκοι, και να καταφύγει στην παρανομία για να πετύχει τους σκοπούς του. Ευτυχώς, στον κόσμο των κόμικς τα αδικήματα που στον πραγματικό κόσμο θα τον είχαν στείλει για πολλά χρόνια στην φυλακή, τιμωρούνται μόνο με διασυρμό και γέλιο!

Gallery[]

Advertisement