ΚΟΜΙΚΣWiki
Advertisement
Σκρουτζ Μακ Ντακ
$$$$

Όνομα

Σκρουτζ Μακ Ντακ

Ημερομηνία γέννησης

Έκανε την πρώτη εμφάνισή του το Δεκέμβριο του 1947 στο περιοδικό Four Color Comics 178. Σύμφωνα όμως με άλλες πληροφορίες, γεννήθηκε στη Γλασκώβη το 1867.

Τόπος κατοικίας

Λιμνούπολη, στην πολιτεία της Καλισότας. Έχει αμέτρητα διαμερίσματα, σπίτια και βίλλες στην πόλη και τα προάστια, καθώς και στο εξωτερικό, όμως συνήθως μένει στι γιγαντιαίο Θησαυροφυλάκιο, στην κορυφή του λόφου Αμαξοφονιά.

Επάγγελμα

Κεφαλαιοκράτης, επιχειρηματίας, βιομήχανος και έμπορος διαπλανητικού βεληνεκούς. Είναι το πιο πλούσιο παπί του κόσμου.

Ζώδιο

Τοξότης

Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά

Έχει πουπουλένιες φαβορίτες, φοράει γκέτες, ημίψηλο και γυαλιά χωρίς σκελετό.

Χαρακτήρας

Είναι τσιγκούνης σε υπερθετικό βαθμό. Έχει ταμπεραμέντο στυφό και νευρικό, όμως είναι ικανός για αιφνίδιες και σύντομες κρίσεις γενναιοδορίας.

Διάσημη φράση

Χόμπυ

Κάνει μακροβούτια στα δολλάριά του σα δελφίνι. Πετάει στον αέρα τα νομίσματά του και τα αφήνει να πέφτουν απαλά πάνω του σα βροχούλα...

Ο Σκρουτζ Μακ Ντακ, είναι ένας από τους πιο κεντρικούς χαρακτήρες του Ντίσνεϋ που δημιουργήθηκε από τον Καρλ Μπαρκς. Το βαθύπλουτο παπί με το ημίψηλο και τις γκέτες είναι ο μεγάλος πρωταγωνιστής σε χιλιάδες ιστορίες που έχουν γράψει και σχεδιάσει αμέτρητοι δημιουργοί κόμικς από πολλές χώρες του κόσμου...

Γενικά[]

H

Συναρπαστικός βίος, ολόχρυση πολιτεία[]

1961947976860777

Ένα καρέ από την ιστορία Χριστούγεννα στο Βουνό της Αρκούδας.

Ο Σκρουτζ Μακ Ντακ είναι από τους πιο δημοφιλείς πρωταγωνιστές των κόμικς Ντίσνεϋ και, χωρίς αμφιβολία, ο πιο γνωστός από τους ήρωες που δημιούργησε ο Καρλ Μπαρκς. Λέγεται πως ο Μπαρκς τού δάνεισε αρκετά στοιχεία από το δικό του χαρακτήρα, "όχι όμως τη φιλαργυρία!", όπως πάντα έσπευδε να διευκρινίσει. Όπως φαίνεται από το ίδιο του το όνομα, ο κροίσος της Λιμνούπολης είναι εμπνευσμένος από το βλοσυρό Εμπενέζερ Σκρουτζ, τον κεντρικό ήρωα από τα Χριστουγεννιάτικα Κάλαντα του Καρόλου Ντίκενς, τα οποία μεταφέρθηκαν στον κινηματογράφο με τους ήρωες του Ουώλτ Ντίσνεϋ στην ταινία Τα Χριστουγεννιάτικα Κάλαντα του Μίκυ. Την πρώτη του εμφάνιση την έκανε στην ιστορία Χριστούγεννα στο Βουνό της Αρκούδας και η απρόβλεπτη προσωπικότητά του εμπλουτίστηκε στις ιστορίες που ακολούθησαν. Σύμφωνα με τον Μπαρκς, ο θείος Σκρουτζ είναι σκληροτράχηλος και πολυταξιδεμένος βετεράνος, που κέρδισε τα αμύθητα πλούτη του με την αξία του και έχει ζήσει αμέτρητες περιπέτειες στις τέσσερις γωνιές της Γης. Όμως, πίσω από τον τραχύ και σκληρό χαρακτήρα του, υπάρχει μια ανθρώπινη πλευρά που κανείς δε θα μπορούσε να υποψιαστεί: κατά βάθος είναι πιο τρυφερός και εύθραυστος απ' όσο φαίνεται...

Ο Σκρουτζ στα κόμικς[]

Το 1952, ο θείος Σκρουτζ απέκτησε το δικό του περιοδικό, με τίτλο το όνομά του: Uncle Scrooge. Ήδη από την επόμενη χρονιά, το δημιουργικό επιτελείο των ιταλικών κόμικς Ντίσνεϋ υιοθέτησε τον ήρωα του Μπαρκς. Έτσι, το 1953, ο βαθύπλουτος κροίσος εμφανίζεται στην πολυσέλιδη ιστορία Η Μαγεμένη Κοιλάδα, σε σενάριο του Γκουίντο Μαρτίνα και σχέδιο του Ρίνο Άντσι, που δημοσιεύτηκε σε τρεις συνέχειες στο εβδομαδιαίο περιοδικό Topolino. Δύο χρόνια αργότερα, το όνομά του θα εμφανιστεί για πρώτη φορά στον τίτλο μιας ιστορίας ιταλικής παραγωγής: Τα Ορυχεία του Βασιλιά Σκρουτζ είναι μια περιπέτεια που έγραψε ο Κάρλο Κέντι και εικονογράφησε ο μεγάλος Λουτσιάνο Μποττάρο για το 39ο λεύκωμα της σειράς Albi d'Oro, το 1954.

Ένας κροίσος στο σινεμά[]

Το ντεμπούτο του θείου Σκρουτζ στα κινούμενα σχέδια έγινε στην τηλεοπτική εκπομπή The Mickey Mouse Club, που άρχισε να μεταδίδεται στις 3 Οκτωβρίου 1955 στο αμερικάνικο δίκτυο ABC... Εκεί, το πιο πλούσιο παπί του κόσμου εμφανίζεται για λίγο στους τίτλους της εκπομπής. Θα χρειστεί να περιμένουμε έως το 1967 και τη μεσαίου μήκους ταινία Ο Σκρουτζ Μακ Ντακ και το Χρήμα, για να τον δούμε να έχει ολοκληρωμένο ρόλο.

Dfbsdabb

Βιογραφία[]

Ο Καρλ Μπαρκς και ο επίγονός του, Ντον Ρόσα, έφτιαξαν από ένα έργο για τη ζωή του πιο πλούσιου παπιού του κόσμου. Ο Ντον Ρόσα έφτιαξε το Ο Βίος και η Πολιτεία του Σκρουτζ Μακ Ντακ και βραβεύτηκε με δύο βραβεία Άισνερ. Πιο κάτω βλέπουμε ένα χρονοδιάγραμμα της ζωής του Σκρουτζ σύμφωνα με τον Μπαρκς και τον Ρόσα.

  • 1867: Ο Σκρουτζ Μακ Ντακ γεννιέτται στη Γλασκώβη της Σκωτίας απ΄τον Φέργκους Μακ Ντακ και τη Χνουδάτη Ο' Ντρέηκ. Λίγα χρόνια αργότερα γεννιούνται οι αδελφές του, Ματίλντα και Βολκάνα.
  • 1877: Ο Σκρουτζ, λίγο πριν γίνει δέκα χρονών, οδηγείται από τον πατέρα του στα Ζοφερά Βάθη, εκεί που είναι το κάστρο των προγόνων του και μαθαίνει την ιστορία της άλλοτε ένδοξης γενιάς του, που τώρα πια έχει χάσει σχεδόν τα πάντα. Την επόμενη μέρα ο μικρός Σκρουτζ γίνεται λουστραδόρος και κερδίζει την πρώτη του δεκάρα και αρχίζει να δουλεύει σκληρά για τα επόμενα τρία χρόνια.
  • 1880-1882: Ο Σκρουτζ σαλπάρει ως καμαρότος σε ένα φορτηγό πλοίο που μεταφέρει γελάδια, προς την Αμερική. Πηγαίνει στη Λουίσβιλ στο Κεντάκυ όπου γνωρίζει τον θείο του τον Άνγκους Μπουνάτσα Μακ Ντακ, καθώς και τον Ράτσετ Γρανάζη, τον παππού του Κύρου. Έρχεται αντιμέτωπος με τον Μόργκαν Μουργόλυκο και τους τρεις ατζαμήδες γιους του. Αφού το ποταμόπλοιο του Σκρουτζ ανατινάχτηκε, αναγκάστηκε να ταξιδέψει με τρένο προς τη Δύση.
  • 1882-1885: Ο Σκρουτζ ταξιδεύει προς τη Μοντάνα όπου δουλεύει στο πλευρό του μεγαλοκτηματία Μέρντο Μακ Κένζι και έρχεται αντιμέτωπος με τους αδελφούς Μακ Οχιά, επίσης γνωρίζει τον Θεόδωρο Ρούζβελτ, τον μελλοντικό πρόεδρο των ΗΠΑ. Αργότερα πηγαίνει στην Ινδονησία όπου δωρίζει δύο ταύρους σε έναν σουλτάνο, όπου συναντάει ξανά τον Ράτσετ Γρανάζη. Πίσω στη Μοντάνα, η εποχή των μεγαλοκτηματιών τελείωσε και τελικά ο Σκρουτζ απολύθηκε και έτσι άρχισε να ψάχνει για χαλκό. Θα καταφέρει να διεκδικήσει την ιδιοκτησία των Ορυχείων Ανακόντα με τη βοήθεια του Χάουαρντ Ρόμπαξ, τον πατέρα ενός μεγάλου μελλοντικού του αντιπάλου. Η τύχη του όμως θα τον προδώσει, καθώς η οικογένειά του τον χρειάζεται πίσω στη Σκωτία. Εκεί θα πρέπει να σώσει το κάστρο των προγόνων του από τους Φίσκερβιλ και θα τα καταφέρει με λίγη βοήθεια απ' τα πνεύματα των προγόνων του.
  • 1887-1890: Ο Σκρουτζ λίγο πριν γίνει 20 χρονών, πηγαίνει στη Νότια Αφρική να βρει χρυσάφι. Εκεί θα γνωρίσει έναν μελλοντικό του αντίπαλο, έναν νεαρό μπόερ ονόματι Σκληρόκαρδος Χρυσοκούκης, που θα γίνει το ίδιο πλούσιος με τον Σκρουτζ, αλλά χωρίς να χρησιμοποιεί δίκαια μέσα. Τελικά ο Σκρουτζ έχοντας βρει πολύ λίγο χρυσάφι, και μόνο όσοι είχαν δουλέψει στα αδαμαντορυχεία, μπορούσαν να δουλέψουν στο ορυχείο Καφρ Καφίρ, αναγκάστηκε να φύγει και να πάει να κάνει αλλού την τύχη του. Διασχίζοντας το δρόμο της δόξας, συναντούσε εχθρούς στο πέρασμά του.
  • 1890-1893: Ο Σκρουτζ πηγαίνει στο Πίζεν Μπλαφ, στην Αριζόνα να βρει χρυσάφι. Εκεί συναντάει τον θείο του τον Μπουνάτσα, καθώς και κάποιες θρυλικές μορφές της Άγριας Δύσης όπως, ο Μπάφαλο Μπιλ, η Άννι Όκλι, ο ινδιάνος Απάτσι Τζερόνιμο και ο μεγιστάνας του θεάματος Φινέας Τέηλορ Μπάρνουμ.
  • 1893-1896: Ο Σκρουτζ πηγαίνει στην Αυστραλία να βρει χρυσάφι. Τελικά όμως ανακαλύπτει ότι το πεπρωμένο του τον καλεί να γίνει πλούσιος στο Βορρά, τη χώρα του Βορείου Σέλας.
  • 1896-1902: Ο Σκρουτζ πηγαίνει στο Σκάγκγουαϊ στην Αλάσκα. Μετά από τη συνάντηση του με τον Ουάιατ Έρπ, παίρνει δάνειο με τόκο 100% το μήνα από έναν τοκογλύφο ονόματι Γλίτσας Λέρας. Μαθαίνεται πως βρέθηκε χρυσάφι στο Κλοντάικ και έτσι ξεκινάει αμέσως για εκεί. Έτσι αρχίζει ο Πυρετός του Χρυσού. Πηγαίνει στο Ντώσον και μετά πηγαίνει σε μία κοιλάδα όπου ονομάζεται Χείμαρρος της Αγωνίας, όπου θα βρει ένα χρυσό σβώλο μεγάλο σαν αυγό χήνας, που θα γίνει η βάση της περιουσίας του και θα γίνει θρύλος γνωστός ως ο «Βασιλιάς του Κλοντάικ», το 1897 η μητέρα του Σκρουτζ πεθαίνει σε ηλικία 57 χρονών. Παράλληλα θα γνωρίσει μία όμορφη αλλά, επικίνδυνη τραγουδίστρια ονόματι «Χρυσή» Γκόλντυ, η οποία θα γίνει η μόνη γυναίκα που θα αγαπήσει στη ζωή του. Τελικά το 1898 κατάφερε να ξοφλήσει τον Γλίτσα Λέρα και πιο μετά έγινε εκατομμυριούχος. Αγόρασε την τράπεζα του Ντώσον και μετά απόκτησε πολύπλευρη επιχειρηματική δραστηριότητα στο Γιούκον και στην Αλάσκα. Το 1902 αποφάσισε να γυρίσει στη Σκωτία και να ιδρύσει εκεί την έδρα της μελλοντικής του αυτοκρατορίας, άλλα κατάλαβε πόσο είχε αποκοπεί από τα έθιμα της πατρίδας του και αποφασίζει να πάει πίσω στην Αμερική, παίρνοντας μαζί και τις αδελφές του αυτή τη φορά. Ο πατέρας του Σκρουτζ πεθαίνει σε ηλικία 67 χρονών. Ο Σκρουτζ πηγαίνει σε ένα χωριό στη δυτική ακτή των ΗΠΑ, τη Λιμνούπολη, όπου θα ιδρύσει το Θησαυροφυλάκιό του. Εκεί θα γνωρίσει την οικογένεια Ντακ, καθώς και τους πρώτους Μικρούς Εξερευνητές, όπου μία παρεξήγηση θα τον ξαναφέρει αντιμέτωπο με τον Μόργκαν Μουργόλυκο και τους γιούς του, και με τον Αμερικανικό στρατό, όπου θα συναντήσει ξανά τον Θεόδωρο Ρούζβελτ ο οποίος έχει γίνει πρόεδρος των ΗΠΑ.
  • 1909-1930: Ο Σκρουτζ συνεχίζει να ταξιδεύει ανά τον κόσμο με σκοπό να γίνει το πιο πλούσιο παπί του κόσμου. Το φτωχό παλικάρι έχει γίνει πια ένας σκληροτράχηλος και δυναμικός επιχειρηματίας. Όμως η καρδιά του έχει σκληρύνει και έχει γίνει πολύ άπληστος, καθώς και αδίστακτος, έχοντας φτάσει στο σημείο να φέρεται σαν το Χρυσοκούκη. Όταν επιστρέφει στη Λιμνούπολη, μετά από 50 χρόνια στη ξενιτιά, έρχεται σε σύγκρουση με την οικογένεια του και τους συμπολίτες. Οι αδελφές του τον εγκατέλειψαν και έφυγαν απ' τη Λιμνούπολη, μετά ο Σκρουτζ ανακαλύπτει το τίμημα της νίκης του, η απόλυτη μοναξιά.
  • 1941: 12 χρόνια μετά, η μοναξιά του Σκρουτζ προφανώς τον γέρασε περισσότερο και έκλεισε όλες τις επιχειρήσεις του και το Θησαυροφυλάκιό του, χωρίς να διαλέξει κανέναν διάδοχο.
  • Χριστούγεννα 1947: 17 χρόνια μετά ο Σκρουτζ έχει αποκοπεί τελείως από τον έξω κόσμο, έχει αποσυρθεί σε μία έπαυλη και αποφεύγει τις δημόσιες επαφές. Έχοντας τσακιστεί από τα χρόνια και τη μοναξιά, καλεί σε χριστουγεννιάτικο δείπνο τον ανιψιό του τον Ντόναλντ Ντακ και τα ανίψια του, τον Χιούη, τον Λιούη και τον Ντιούη. Θα έρθει αντιμέτωπος με μια νέα γενιά Μουργόλυκων και με τη βοήθεια των ανιψιών του θα ξαναβρεί τον παλιό καλό του εαυτό και θα στρωθεί ξανά στη δουλειά του, ζώντας νέες περιπέτειες.
  • 1955: 25 χρόνια μετά τη διακοπή των σχέσεων με την οικογένεια του, ο Σκρουτζ επανασυνδέθηκε με την αδελφή του τη Ματίλντα.

Τόπος γέννησης[]

Σύμφωνα με τον Καρλ Μπαρκς, τον Ντον Ρόσα και άλλους σχεδιαστές, ο Σκρουτζ γεννήθηκε στη Σκωτία. Όμως, ο Γκουίντο Μαρτίνα έχει άλλη άποψη. Στην Ιστορία και Δόξα της Δυναστείας των Ντακ, στο τελευταίο επεισόδιο, ο Μαρτίνα δείχνει πως ο Σκρουτζ γεννήθηκε στο Κλόνταϊκ λίγο αργότερα αφ' ότου γεννήθηκε ο Ρόμπαξ!

Advertisement