ΚΟΜΙΚΣWiki
Advertisement

Κύρος Γρανάζης
Gyro

Πλήρες Όνομα

Κύρος Γρανάζης

Φύλο

Αρσενικό

Είδος

Κόκορας

Εθνικότητα

Η.Π.Α

Κατοικία

Λιμνούπολη

Γεννήθηκε

π.1920

Επάγγελμα

Εφευρέτης

Δημιουργός

Καρλ Μπαρκς

Πρώτη Εμφάνιση

Ιστορία :Gladstone’s Terrible Secret (Το Τρομερό Μυστικό του Γκαστόνε

Ο Κύρος Γρανάζης είναι ένας ακόμα χαρακτήρας του Καρλ Μπαρκς και είναι αρκετά γνωστός παγκοσμίως.

Λίγα λόγια[]

Ο μεγάλος εφευρέτης με τα εκπληκτικά επιτεύγματα στο ενεργητικό του είναι μια ιδιοφυΐα παραγνωρισμένη από όλους... ακόμα και από τον εαυτό του!

Πανταχού παρών εφευρέτης[]

Ο Κύρος Γρανάζης, ένας ακόμα ήρωας που δημιούργησε ο Καρλ Μπαρκς, είναι εγγονός του Ράτσετ Γρανάζη, ο οποίος είχε σταθεί στο πλευρό του νεαρού Σκρουτζ όταν ήταν κυβερνήτης ενός ποταμόπλοιου στον Μισισιπή. Ο πατέρας του, Σπύρος Γρανάζης, είναι ένας από τους ιδρυτές της Λέσχης των Μικρών Εξερευνητών. Τα άλλα δύο γνωστά μέλη της οικογένειάς του είναι τα ανίψια του, που είναι και τα δύο μέλη της θρυλικής Λέσχης. Ο Σκρουτζ Μακ Ντακ ζητάει συχνά την βοήθεια του Κύρου όταν απειλείται η αμύθυτη περιουσία του, και ενίοτε καταφέρνει να τον παρασύρει σε κάποια επικίνδυνη περιπέτεια. Η δημιουργική φαντασία του έχει καταγοητεύσει τα ανίψια του Ντόναλντ, τον Χιούη, τον Λιούη και τον Ντιούη. Ο Σούπερ Γκούφυ περνάει κι εκείνος συχνά από το εργαστήριό του. Ο Μίκυ έχει αναζητήσει μερικές φορές την βοήθειά του για να αντιμετωπίσει τα καταχθόνια σχέδια του Μαύρου Φαντάσματος ή κάποιου άλλου αντιπάλου του. Με δυο λόγια, ο Κύρος είναι ένας από τους πιο λειτουργικούς πρωταγωνιστές στις περιπέτειες με τους ήρωες του Ουώλτ Ντίσνεϋ, και έχει εμφανιστεί σε χιλιάδες ιστορίες.

Ο μηχανικός του Φάντομ[]

Το 1969, ο Κύρος ανέλαβε την ευθύνη να πραγματοποιήσει κάποιες άκρως απόρρητες μετατροπές στο σαραβαλάκι του Ντόναλντ. Στην ιστορία Το Μυστικό της Βίλλας των Ρόδων των Ελίζα Πέννα, Γκουίντο Μαρτίνα και Τζιοβάν Μπατίστα Κάρπι, ο εφευρέτης κατόρθωσε να μετατρέψει μια σακαράκα σε υπερμοντέρνο όχημα με ένα σωρό αξεσουάρ, όπως εκτινασσόμενο κάθισμα για υπερπήδηση εμποδίων, πτυσσόμενους προφυλακτήρες, ισχυρά φτερά για σμπαράλιασμα μπλόκων της Αστυνομίας, αλλά και εκτοξευτήρες γράσου που στέλνουν εκτός οδοστρώματος και τους πιο επίμονους διώκτες...

Κατά φαντασίαν εφευρέτης[]

Τον Νοέμβριο του 1959, ο Κύρος απέκτησε το δικό του περιοδικό, με τίτλο Gyro Gearloose, στο πλαίσιο της σειράς Four Color Comics από την Dell. Όμως κυκλοφόρησαν μόνο πέντε τεύχη, γιατί οι αναγνώστες προτιμούσαν τον Κύρο σε συμπρωταγωνιστικό ρόλο. Ο Καρλ Μπαρκς δεν είχε προβλέψει ότι ο ήρωάς του θα είχε τόση επιτυχία:

Advertisement