ΚΟΜΙΚΣWiki
Advertisement
Γκαστόνε Γκάντερ
GladstoneGander

Όνομα

Γκαστόνε Γκάντερ

Α' Εμφάνιση

Τον Ιανουάριο του 1948 στο περιοδικό Walt Disney's Comics & Stories 88.

Ζώδιο

Αιγόκερως

Τόπος κατοικίας

Λιμνούπολη, στην πολιτεία της Καλισότας... Τουλάχιστον, όταν δεν απολαμβάνει κάποια πολυτελή κρουαζιέρα στις τροπικές θάλασσες, που κέρδισε στην λοταρία.

Οικογενειακή κατάσταση

Εργένης

Επάγγελμα

Κανένα. Είναι ανεπάγγελτος εκ πεποιθήσεως.

Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό

Καλοχτενισμένα κατσαρά μαλλιά και αυτάρεσκο ύφος. Είναι ωραιοπαθής και πάντα καλοντυμένος. Φοράει γκέτες και κρατάει μπαστούνι, όπως οι κομψευόμενοι καρδιοκατακτητές της χρυσής εποχής του Χόλλυγουντ.

Μοναδικό χαρακτηριστικό

Είναι εξωφρενικά, εξωπραγματικά και εξοργιστικά τυχερός.

Διάσημη φράση

"Πριν από πολύ καιρό, σε μια στιγμή μεγάλης αδυναμίας... δούλεψα!"

Ο Γκαστόνε Γκάντερ είναι ο εξοργιστικά τυχερός ξάδερφος του Ντόναλντ Ντακ, που δημιουργήθηκε το 1948 από τον μεγάλο δημιουργό Καρλ Μπαρκς. Ο κομψευόμενος εξάδελφος του Ντόναλντ δεν είναι ιδιαίτερα συμπαθητικός. Όμως δεν του καίγεται καρφάκι! Τι να την κάνει την συμπάθεια των άλλων κάποιος που έχει πάντα την εύνοια της τύχης;

Γενικά[]

Στον αστερισμό της τύχης[]

Οι γονείς του Γκαστόνε είναι ο Γουσταύος Γκάντερ και η Δάφνη Ντακ, κόρη της Ελβίρας Κουτ, η οποία είναι γνωστή ως Γιαγιά Ντακ. Από την μητέρα του, ο Γκαστόνε έχει κληρονομήσει την απίστευτη καλή του τύχη, η οποία προέρχεται από ένα μυστηριώδες μαγικό, το "Τριπλό Κελεπούρι", που ζωγράφισε ένας πλανόδιος λαϊκός καλλιτέχνης στην πρόσοψη του αχυρώνα της οικογένειας. Είναι ένας ήρωας ματαιόδοξος και εγωιστής, και είναι ίσως εμπνευσμένος από την ελάχιστα γνωστή φιγούρα του Λάκυ Ντάκυ, του τυχερού παπιού, από το πρωτότυπο Chicken Little, το καρτούν του 1943. Πάντως, στις πρώτες του εμφανίσεις στις ιστορίες του Καρλ Μπαρκς, ο Γκαστόνε είναι πάνω απ' όλα ο αντίζηλος του Ντόναλντ... Ο ενοχλητικός εξάδελφος είναι ικανός για όλα προκειμένου να κλέψει την θέση του ήρωα στην καρδιά της Νταίζυ. Η ιστορία στην οποία οι αναγνώστες ανακάλυψαν για πρώτη φορά την εντυπωσιακή καλή του τύχη είναι η Αναμέτρηση στον Νότιο Ειρηνικό του 1949.

Από την Αμερική στην Ευρώπη[]

Ο Γκαστόνε έκανε την πρώτη του εμφάνιση στην ιστορία Χειμερινά Στοιχήματα, τον Ιανουάριο του 1948. Όπως συνέβη και με τους υπόλοιπους ήρωες του Μπαρκς, ο Γκαστόνε σύντομα υιοθετήθηκε από τους ομότεχνους του δημιουργού του. Ο Μπομπ Μουρ ήταν ο πρώτος Αμερικανός σχεδιαστής που το 1951 χρησιμοποίησε τον νέο ήρωα, ενώ την επόμενη κιόλας χρονιά στην Ιταλία ο ατέρμονα τυχεράκιας συνόδευσε έναν από τους μεγαλύτερους Ευρωπαίους δημιουργούς στο ποδαρικό του στον χώρο των κόμικς Ντίσνεϋ: ο Λουτσιάνο Μποττάρο ήταν ο πρώτος Ιταλός σχεδιαστής που υιοθέτησε τον Γκαστόνε στην πρώτη του κιόλας ιστορία για το ιταλικό περιοδικό Topolino, της οποίας το σενάριο είχε γράψει ο Γκουίντο Μαρτίνα. Το 1955, ένας άλλος μεγάλος Ιταλός δημιουργός, ο Ρομάνο Σκάρπα, θα σχεδιάσει την κομψή μορφή του τυχεράκια στον Χρυσό Κληρονόμο, μία από τις πιο κλασικές του ιστορίες, επίσης σε σενάριο του Μαρτίνα.

377973-9-1254425854296

Καρέ από την ιστορία του 1952 Το Τρομερό Μυστικό του Γκαστόνε.

Από τα περίπτερα στην οθόνη[]

Όπως και πολλοί άλλοι ήρωες που έκαναν την πρώτη τους εμφάνιση στα κόμικς και αγαπήθηκαν από το κοινό στις σελίδες των περιοδικών, ο Γκαστόνε άργησε να περάσει στον χώρο του κινουμένου σχεδίου. Μετά από μια εμφάνιση σε ρόλο κομπάρσου στους τίτλους μιας εκπομπής, η τηλεοπτική σταδιοδρομία του αρχίζει ουσιαστικά με την σειρά Παπιοπεριπέτειες και το επεισόδιο Γλυκό Παπί της Νιότης, που προβλήθηκε στην Αμερική στις 21 Οκτωβρίου 1987. Εκτός αυτού, ο Γκαστόνε έχει στο ενεργητικό του και μερικά... τραγούδια εμπνευσμένα από την παροιμιωδώς εκνευριστική καλή του τύχη! Από αυτά ξεχωρίζει το Gastone Fortunato, ένα τουιστ του 1964 που έγραψαν οι Κάμις και Μογκόλ και ερμήνευσαν οι Χάρρυ Μπέντλερ και Μαρίνο Μαράτσα.

Βιογραφία[]

Παιδικά χρόνια[]

Ο Γκαστόνε γεννήθηκε περίπου το 1920 στη Λιμνούπολη, από την Δάφνη Ντακ και τον Γουσταύο Γκάντερ. Κληρονόμησε την τύχη του από τη μητέρα του. Η Δάφνη Ντακ τον γέννησε την ημέρα των γενεθλίων της, κι έτσι έχουν και οι δύο γενέθλια εκείνη τη μέρα. Κάποια χρονιά, ο Γκαστόνε χτυπήθηκε την ημέρα των γενεθλίων του από έναν κεραυνό και από τότε είναι το πιο άτυχο παπί του κόσμου όταν έχει γενέθλια. Ο Γουσταύος Γκάντερ δεν βρισκόταν εκεί τότε. Αυτό ίσως σημαίνει ότι απεβίωσε νωρίς.

Εφηβικά χρόνια[]

Ο Γκαστόνε στο κολλέγιο ήταν ο πιο τυχερός από όλους (λογικό είναι) και ό,τι ήθελε το είχε. Το μόνο πράγμα που δεν κατάφερε να αποκτήσει είναι η αγάπη της Νταίζυ, η οποία κοιτούσε μόνο τον Ντόναλντ.

Μεταγενέστερη ζωή[]

Συνέχισε να ζει στη Λιμνούπολη και χάρη στην τύχη του δε χρειάστηκε να δουλέψει ποτέ. Μόνο σε μια στιγμή αδυναμίας δούλεψε και τα κέρδη του τα φυλάει σε ένα χρηματοκιβώτιο στο σπίτι του, επειδή ντρεπόταν και δεν ήθελε ούτε να τα βλέπει. Όπως πάντα τσακωνόταν με τον Ντόναλντ, κυρίως για τη Νταίζυ.

Advertisement