Còmics en català
Advertisement

Ranma ½ (らんま 1/2 , Ranma Nibun-no-Ichi) és una sèrie de manga japonesa escrita i il·lustrada per Rumiko Takahashi, publicada a la revista Shūkan Shōnen Sunday de l'editorial Shogakukan, d'agost de 1987 fins al març de 1996. Entre l'abril de 1988 i el juny de 1996 se'n van publicar 38 volums en format tankobon.

Sinopsi[]

La història gira al voltant d'un adolescent anomenat Ranma Saotome que s'ha entrenat en arts marcials des que era ben petit. Durant un viatge d'entrenament, però, és maleït perquè es converteixi en una noia quan és esquitxat amb aigua freda, mentre que l'aigua calenta el torna noi un altre cop. Al llarg de la sèrie, en Ranma busca una manera de desempallegar-se de la seva maledicció.

Publicació[]

A la conferència de Planeta Cómic del Saló del Manga de Barcelona de 2022, van anunciar que començarien a publicar el manga en català a partir de 2023 en una edició condensada (Kanzenban) de 19 volums. Finalment, el primer número es va publicar el 18 d'octubre de 2023.

Volum ISBN Bandera Catalunya Data de publicació Bandera Catalunya
1 ISBN 978-84-1140-847-9 18 d'octubre de 2023
En Genma i en Ranma Saotome, pare i fill, practiquen un art marcial anomenat kenpo. Un incident mentre entrenaven a la Xina els hi va donar la particular capacitat de transformar-se quan toquen aigua freda: en Genma en un os panda i en Ranma en una noia. Això sí, quan toquen aigua calenta, tornen als seus cossos originals. De tornada al Japó, els Saotome s’instal·len al dojo Tendô, on viuen uns vells amics de la família, i es decideix per acord comú dels pares que en Ranma s’ha de casar amb l’Akane, la filla petita dels Tendô, però sembla que ells no hi estan gens d’acord…

Galeria[]

Enllaços externs[]

Advertisement