Còmics en català
Advertisement

Neon Genesis Evangelion (新世紀エヴァンゲリオン , Shinseiki Evangelion) és una adaptació a manga de la sèrie d'anime homònima. Està dibuixat i escrit per Yoshiyuki Sadamoto, el col·laborador de Hideaki Anno en el disseny de personatges a l'anime.

Sinopsi[]

La sèrie s'inicia l'any 2015 de l'era cristiana, 15 anys després del primer i desastrós contacte amb uns misteriosos éssers coneguts com a apòstols, que va resultar en un cataclisme a nivell mundial anomenat Segon Impacte que va reduir a la meitat la població humana a la Terra. Per prevenir futurs atacs d'apòstols, l'ONU va establir a Tòquio-3 l'organització NERV, la qual desenvolupa una sèrie de gegants biomecànics anomenats "Evangelion (EVA)" per a combatre'ls. Com que els Evangelion només poden ser pilotats per adolescents, el dirigent de NERV, Gendo Ikari, crida a Tòquio-3 al seu distanciat fill Shinji perquè piloti un dels Evangelion, la unitat 01, i acabi amb el Tercer apòstol, que està atacant la ciutat.

Publicació[]

El manga es va serialitzar a la revista Shōnen Ace de Kadokawa Shoten a partir de 1995, però es va posar en pausa fins al juliol de 2009 quan es va reprendre al primer número de la revista Young Ace de Kadokawa. La sèrie va concloure finalment al capítol 95, el juny de 2013. El manga es va compilar originalment en 14 volums tankobon.

A la conferència de Norma Editorial del Saló del Manga de Barcelona de 2022, van anunciar que començarien a publicar el manga en català a partir de 2023 en la seva edició col·leccionista. Finalment es va començar a publicar el 31 de març de 2023.

Edició col·leccionista[]

Volum ISBN Bandera Catalunya Data de publicació Bandera Catalunya
1 ISBN 978-84-679-5993-2 31 de març de 2023
Torna Neon Genesis Evangelion, un dels mangues de culte més populars, però aquesta vegada ho fa en una fantàstica edició col·leccionista en català que els fans de la sèrie no podran deixar escapar. Aquesta revolucionària saga que va marcar un abans i un després en el seu gènere barreja ciència-ficció amb una disseccionada anàlisi de l’ànima humana que no deixa indiferent els lectors…
2 ISBN 978-84-679-5994-9 9 de juny de 2023
Contra tot pronòstic en Shinji Ikari decideix tornar a NERV i, tot i que cada cop és més hàbil, també es mostra més reticent. Però l’atac d’un nou Àngel que es dirigeix a la caserna general de NERV captarà la seva atenció. L’aparició de l’Asuka revolucionarà l’equip i amb en Shinji i la Rei seran tres els pilots de l’EVA els qui protegiran la raça humana.

Galeria[]

Enllaços externs[]

Advertisement