Còmics en català
Advertisement
Jou a Fundetodos

Jou Ramírez

En Jou / Josep M. Ramírez i Burgada

Nascut el 16 de desembre de 1958, a Lloret de Mar ( La Selva).

Ha treballat bona part de la vida fent de Dissenyador Gràfic fins que, fa uns temps, va decidir donar classes particulars, i per grups , de dibuix còmic als nois i noies (és dibuixant artesà cultural) i començar una etapa més vinculada al dibuix còmic i la creació i producció de projectes artístics i culturals. D’aquesta època són les Cartes Catalanes, el Joc d l’oca Catalana, el Dòmino de l’estelada, el Calendari de dites…etc. Dibuixades, creades i produïdes per ell mateix.

Després de guanyar el Primer Premi Nacional d’il•lustració “ Jules Verne” a la ciutat de Lleida, l’any 2006, va il•lustrar els seus primers contes infantils: L’Ecopatrulla escolar” (2007-2008), “Històries del Montbarbat” (2009) i “ En Joanet i la Nusca” ( Sant Jordi 2010)…

Ara ha entrat de ple en el còmic històric amb ”el Comte Despertaferro, el primer capità dels almogàvers”, fent-ne el guió i el dibuix, però comptant amb l’Eduard (el seu germà) per al color i amb M. Mercè Homs (historiadora) com a assessora científica.

Actualment està preparant un nou còmic sobre Cristòfor Colom, amb l’assessorament d’en Jordi Bilbeny (documentació històrica) i l’Enric Larreula (guió) i un altre sobre templers amb la col•laboració científica del neuròleg gironí, Joaquim Jubert.

Advertisement