Còmics en català
Advertisement

Doraemon, el gat còsmic (ドラえもん) és un manga creat i il·lustrat per Fujiko F. Fujio sobre un gat robòtic que ve del futur per ajudar el desventurat Nobita Nobi a evitar que els seus descendents malvisquin a causa dels deutes que està a punt de contreure a la línia de temps original.

El còmic es va publicar del 1969 al 1996 en diverses revistes de l'editoral Shogakukan i compta amb diferents adaptacions animades i pel·lícules que l'han convertit en una de les franquícies amb major èxit internacional.

Sinopsi[]

En Nobita Nobi és un nen de cinquè curs que porta ulleres i viu a un barri de Tòquio. Un dia, un ésser estrany surt del calaix del seu escriptori: un robot 'rodó' i blau amb semblança a un gat (menys les orelles), que falla en el seu intent de presentar-se i intentar menjar-se el berenar d'en Nobita i torna a l'escriptori. El misteri es resol ràpidament. El rebesnet d'en Nobita viu al segle XXII i, a causa dels errors d'en Nobita, tota la família viu en la pobresa. Per corregir-ho, el descendent d'en Nobita envia el seu robot Doraemon al passat, per intentar evitar que en Nobita cometi tants errors.

Publicació[]

Doraemon va ser publicat entre l'any 1969 i 1996 per Fujimoto Hiroshi i Motoo Abiko i es va publicar en diverses revistes mensuals de còmics de l'editorial Shogakukan. El 1977, Doraemon es va començar a publicar en la revista en què arribaria a ser conegut: CoroCoro Comic. En total, el manga està recollit en 42 volums tankōbon.

A Catalunya, Planeta DeAgostini va publicar setmanalment entre el 1994 i 1995 15 números del còmic en català en format quadern de 32 pàgines.

Galeria[]

Advertisement