Còmics en català
Advertisement

Detectiu Conan (名探偵コナン, Meitantei Conan en japonès) és una sèrie detectivesca japonesa creada i dibuixada per Gosho Aoyama. Es publica com a còmic manga a la revista Weekly Shōnen Sunday des del 1994, i ja se n'han editat fins ara 102 volums tankōbon. Planeta DeAgostini n'ha publicat en català els 12 primers.

Sinopsi[]

Shinichi Kudo, un estudiant de 17 anys, és indiscutiblement famós a causa de la seva intel·ligència i agudesa, que li permeten ser conegut com un detectiu per vocació que ajuda desinteressadament a la policia en els casos més difícils. La seva millor amiga, Ran Mouri, l'"obliga" una tarda a portar-la al parc d'atraccions Tropical Land. A la muntanya russa presencien la brutal decapitació d'un home, de la qual Shinichi en va descobrir de seguida el culpable. Després, mentre tornaven a casa, ell observa en secret un tracte sospitós entre uns homes de negre. Un altre home de negre el descobreix, el colpeja i li dóna un verí experimental anomenat APTX4869 (Apotoxina 4869), amb la intenció de matar-lo sense deixar rastre a les autòpsies. Però no va funcionar correctament i va encongir el seu cos a la mida d'un nen d'uns set anys.

Seguint el consell del seu amic i veí, el professor Hiroshi Agasa, Shinichi amaga la seva identitat per evitar que els homes de negre el tornin a descobrir. De seguida va venir Ran, i ràpidament i per accident, Shinichi es posa unes ulleres (treient-li les lents) i s'inventa un nou nom: Conan Edogawa (dels escriptors Arthur Conan Doyle i Edogawa Ranpo (una mena d'imitador japonès d'Edgar Allan Poe)). Llavors Ran li agafa molt afecte de seguida, i Agasa li demana si Conan pot quedar-se amb ella i el seu pare una estona. Ella accepta al moment, trobant en el nen una mena de germanet. I ell posa esperances en què el pare de Ran, Kogoro Mouri, l'ajudi a trobar una solució pel seu problema, ja que també és detectiu, encara que bastant mediocre.

Així doncs, Conan acaba resolent els misteris per ell. Però com que és tan petit, gairebé ningú li fa cas. Pot sobreviure com a nen gràcies als invents que el professor Agasa va fabricant per a ell, com un rellotge que llença petits dards d'anestèsia, o un llaçet amb un eficaç sintetitzador de veu. Així fa adormir en Kogoro, s'amaga darrere seu i posa la seva veu, per tal que tothom escolti les seves deduccions. Així en "Kogoro dorment" s'acaba fent molt famós.

Publicació[]

Volum Títol ISBN Data de publicació catalana
1 L'Origen de Conan Edogawa ISBN 978-84-674-1106-5 2004
2 La mansió embruixada ISBN 978-84-674-1213-0 2004
3 El misteri de l'habitació tancada ISBN 978-84-674-1240-6 2005
4 Tot desxifrant l'endevinalla ISBN 978-84-674-1641-1 2005
5 La primera víctima ISBN 978-84-674-5540-3 25 d'abril del 2008
6 La veritat rere la màscara ISBN 978-84-674-5541-0 20 de maig del 2008
7 El secret d'un nom ISBN 978-84-674-5861-9 9 de juny del 2008
8 Sota la màscara ISBN 978-84-674-5999-9 8 de juliol del 2008
9 La reunió d'antics alumnes ISBN 978-84-9174-186-2 23 de juny del 2020
10 El famós detectiu de l'oest ISBN 978-84-9174-187-9 23 de juny del 2020
Un dia conviden en Kogoro, la Ran i en Conan a la festa d'aniversari de la Reika Yotsui, l'única filla del president del Grup Yotsui, i allà es cometen una sèrie de crims. Primer, la Reika desapareix i, quan surten a buscar-la, un dels convidats, en Nikaidô, apareix ofegat a la font del jardí. Més tard, ataquen la Ran i també intenten matar-la de la mateixa manera, però en Conan aconsegueix salvar-la. Finalment, troben el cos de la Reika a la banyera; també ha mort ofegada. En Conan descobreix qui és l'assassí i quin truc ha fet servir... i es disposa a revelar la veritat del cas!!
11 Una persona important ISBN 978-84-1140-222-4 25 de gener del 2023
Un dia, un estudiant de batxillerat d’Osaka que també és detectiu, en Hattori, ve a desafiar en Shinichi. Els porta un licor de regal i, quan en Conan en fa un glop, el cos li reacciona i recupera l’aspecte d’en Shinichi durant una estona! Ell salta d’alegria, pensant-se que podrà tornar a ser ell, però s’endú una gran decepció quan descobreix que el miracle no es podrà repetir. Més endavant, en Kogoro, la Ran i en Conan van a esquiar i es topen amb un nou incident: en un xalet luxós en una muntanya nevada, mor l’Ôyama, un professor d’universitat. En Conan desxifra el missatge que la víctima ha deixat abans de morir i troba el culpable del crim!
12 El tresor del doctor ISBN 978-84-1140-223-1 26 d'abril del 2023
El pare de la Ran, en Kogorô Mouri, ara ja és un professional de renom, però en realitat és un detectiu de pa sucat amb oli i qui resol els casos és, per descomptat, en Conan. Un dia, però, li apareix un rival! És ni més ni menys que en Heiji Hattori, un estudiant de batxillerat que també és detectiu i que és fill del cap de la policia d’Osaka. Està convençut que podria guanyar en Shinichi en un duel de deduccions i posa en dubte que en Kogorô sigui tan intel·ligent com diuen. En Conan, a més, va a l’escola cada dia, on fa primer de primària. Allà hi té uns companys a qui els encanta jugar a fer de detectius i és força esgotador ajudar-los!
13 El fugitiu ISBN 978-84-1140-224-8 5 de juliol del 2023
El pare de la Ran, en Kogorô Mouri, ara ja és un gran detectiu de renom (!?) gràcies a en Conan. Un dia, en Conan i companyia participen en una trobada de fans d’en Holmes i allà s’hi troben en Heiji Hattori, que comença a sospitar qui és en realitat en Conan. Per desgràcia, el propietari de la pensió, en Kanaya, cau d’un precipici amb el seu cotxe i mor. Més tard tenen lloc un segon i un tercer incident, amb els quals en Conan descobreix el culpable i fa servir en Heiji per revelar la veritat...!!

Notes[]

  • A la xarxa de Biblioteques de Barcelona, Detectiu Conan és considerat còmic infantil.

Galeria[]

Enllaços externs[]

Advertisement